top of page

טורים שהתפרסמו בעיתונות בין השנים 2001-2015

מבט נוסף בפרשת דרעי - ספקות שמעלה פרופ' גביזון באשר להרשעתו של אריה דרעי, וביקורת של בן דרור ימיני על כך שהמאמר לא זכה לפרסום נרחב מספיק/ אתר NFC ודוקומדיה, 12.2.01.

 

עד שיבוא שלום - פרופ' גביזון מסבירה מה צריכה להיות מדיניות ישראל לגבי האיניתפאדה, כנגזרת ממטרת העל שלה/ ידיעות אחרונות, 25.3.01.

 

מי ישלם את מחיר שינוי הנורמות - הרשעתו של יצחק מרדכי יוצרת מורכבויות בנוגע לשיטת החקירה/ ידיעות אחרונות, 2.4.01.

 

חופש לעיתונות ולעיתונאים - צריך להיות איזון בין זכויות בעלי העיתונים לבין עצמאות העיתונאים/ הארץ, 17.4.01.

 

בכל זאת מדינה יהודית ודמוקרטית - למרות הקשיים, מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית זה הפתרון הנכון ביותר לכל חלקי האוכלוסיה/ ידיעות אחרונות, 24.4.01.

 

יש יותר משתי אפשרויות - המורכבות החוקתית בישראל לא מחייבת הקמת בית משפט לחוקה ללא חוקה/ ידיעות אחרונות, 21.5.01.

 

מבוכת האמצע נכונה מהביטחון של הקצוות - על הדרך שיש להתנהל בסכסוך עם הפלסטינים/ ידיעות אחרונות, 16.7.01.

 

תמצית התפקיד השיפוטי - על ההחלטה לאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר את הבכירים הלבנונים הכלואים בישראל/ ידיעות אחרונות, 27.8.01.

 

דיון ציבורי במקום הליך פלילי - כאשר נאמרת אמירה שנויה במחלוקת, עדיף לנהל דיון בדבר גבולות חופש הביטוי מאשר להתחיל מייד בהליך פלילי/ ידיעות אחרונות, 17.12.01.

 

ימים קשים - כדי לשמור על רוב יהודי ועל האינטרס הישראלי, יש לדבוק ברעיון שתי מדינות הלאום בשטח שבין הים והנהר/ מכתב שנשלח לאילנה שבו, עורכת עמוד "דעות" בידיעות אחרונות בתקופת האינתיפאדה.

 

ליהודים זכות ליישובים משלהם - גם ליהודים חילונים מגיע הביטחון שיישוביהם לא ייהפכו לדו-לאומיים/ הארץ, 17.07.02.

היום שאחרי הבחירות - יש לדון בקווי היסוד של הממשלה החדשה שתאפשר אופק מדיני חדש עם הפלסטינים/ פרופ' רות גביזון, 22.1.03.

 

האתגר לנבחרי אתמול - ראוי להבחין בין "סוף הכיבוש" ובין מפעל ההתיישבות/ ידיעות אחרונות, 29.1.03.

 

הצידוק לחוק האזרחות - תיקון חוק האזרחות הוא חלק מהמאמץ לשימור ישראל כמדינה בה העם היהודי מממש את זכותו להגדרה עצמית/ ידיעות אחרונות, 08.06.03.

 

איחודי משפחות בשתי מדינות - ניתן לשמור על האופי התרבותי-לאומי של המדינה כל עוד אין פגיעה בזכויות האזרחים או הפליה ביניהם - Ynet 5.8.03.

 

שכר הלימוד באוניברסיטאות - שכר לימוד דיפרנציאלי מפלה את מי שאינו מגוייס לצבא/ שנת פרסום לא ידועה.

 

שוויון אזרחי אינו חופש הגירה - חוק האזרחות (הוראת שעה), המגביל הגירת תושבי שטחים פלשתינאים לישראל גם אם נישאו לישראלים היא לגיטימית/ הארץ, 14.07.08.

 

גיור והצטרפות - מי נחשב יהודי ומי מופקד על השערים של הצטרפות לעם היהודי?/ הארץ, 13.06.08. 

 

בין דה-לגיטימציה לביקורת - ניתן לקבל ביקורת של הערבים את ישראל, אולם אין לוותר על הדרישה להכרה במדינת ישראל/ הארץ, 31.07.09.

 

מה לחקור ומה לא - בהמשך לדו"ח גולדסטון, יש לקבל החלטה בעניין אילו פעולות דורשות חקירה חיצונית ואילו לא/ הארץ, 07.10.09.

 

גם לממשלה יש זכויות - בשקילת פיצול תפקידי היועמ"ש, יש להקפיד שהתביעה הכללית, וכן שהייעוץ והייצוג הניתנים למדינה יהיו כולם מקצועיים ושלמים/ הארץ, 20.10.09.

 

גם ישראלית וגם יהודית - נוכל לשמר את הלכידות הערכית במדינה דרך קונצנזוס על שילוב בין יהדות ודמוקרטיה, לאומיות וזכויות אדם אוניברסליות/ הארץ, 06.03.10.

 

גם ישראלית וגם יהודית - רק שילוב של יהודית ודמוקרטית, לאומית ומחוייבת לזכויות אדם אוניברסליות, נותנת למדינת ישראל זכות קיום/ הארץ, 16.03.10.

 

מי יוותר על זכות השיבה? - האם האנושיות של הישראלים כעם כובש תוכל להשתקם רק כשיוכלו פלסטינים לשוב למקומות מהם גורשו, או שיש בכך משום דרישה לוותר על מימוש זכות היהודים להגדרה עצמית, שכלל לא קשורה לאנושיות ומוסריות?/ Ynet, 14.05.10.

 

חובות שר הפנים - בבקשת שר הפנים לשלול אזרחות לחנין זועבי, אזרחות שהשר יודע שלא תישלל ושזועבי קיבלה בזכות, השר מפר את חובותיו כלפי המדינה/ הארץ, 06.06.10.

 

ירושלים תחילה - אם נצליח להציע וליישם פתרון ראוי והולם בירושלים, יגברו מאוד הסיכויים להשיג הסדר כזה גם לגבי מרכיבים אחרים בסכסוך / Ynet, 10.7.2010.

 

המצעד המטריד של המתנגדים - בכל הסדר עתידי עם הפלסטינים יש להבטיח את קיומה של מדינת ישראל עם רוב יהודי השולט על גורלו/ הארץ, 01.10.10.

 

מלכוד המדינה היהודית - על החובה להצהיר על נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בעת קבלת אזרחות/ Ynet, 10.10.10.

 

צפת כמשל - ייתכן שיש להפוך את צפת, עיר מחוז שצריכה לשרת את תושבי האיזור, לעיר דו-לאומית כך שמוסדות העיר והמדינה יהיו אחראים למציאת פתרונות עבור כל תושבי האיזור, הערבים והיהודים/ הארץ, 19.11.10.

 

מכתב הרבנים והמדינה היהודית - היהדות אינה רק זו שמפורשת על ידי הרבנים האוסרים השכרה או מכירה לנוכרים. יש להעמיד מול פירושם אפשרויות אחרות שיאפשרו ליהדות להיות דמוקרטית ולא מתבדלת/ הארץ, 16.12.10.

 

הציונות היא בהחלט אידיאולוגיה - הציונות היא המסד האידיאולוגי של מכלול הגישות לפיהן יהודים אינם רק בני קהילה דתית אלא גם בני קהילה לאומית, תרבותית והיסטורית/ המכון לאסטרטגיה ציונית, 2010.

 

הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית - התלהמות מזיקה - ועדת חקירה נגד ארגונים הפועלים להעמדה לדין של ישראלים בחו"ל היא התלהמות מזיקה/ הארץ, 14.01.11.

 

שילוב איננו עיוורון צבעים - על ועדות קבלה ביישובים קטנים/ המכון לאסטרטגיה ציונית, 2011.

 

להשתחרר מהשטחים, לא מהציונות - כדי לשמר את האידיאל הציוני, ייתכן שנצטרך לוותר על שליטה פוליטית בחלק מהארץ/ הארץ, 10.06.11.

 

לא אצטרף לצעדת הסולידריות - הכרזת העצמאות החד-צדדית של הפלסטינים מסכנת את מימוש פתרון שתי המדינות ולא מקדמת אותו/ הארץ, 10.07.11.

 

חרדים תחילה - מאמצי ועדת פלסנר לקידום השוויון בנשיאה בנטל החברה הישראלית צריכים להתמקד בשירות החרדים. ניסיון לפתרון מהיר של בעיית השירות של הערבים רק יגרום לנזק/ הארץ, 30.05.12.

 

זה לא כל כך פשוט - רק אם נהיה ערים למורכבות השילוב בין דמוקרטיה ויהדות, זכויות אדם והזכות להגדרה עצמית, נוכל לקבל הכרעה טובה בסוגיות אלו/ הארץ, 24.09.12.

 

המדינה היהודית של רבין - רבין, ורוב היהודים התומכים בפתרון שתי המדינות, עושים זאת כדי לאפשר המשך קיום הרוב היהודי במדינה/ הארץ, 11.11.12.

 

כדי להציל את עצמנו - למרות שמועצת זכויות האדם של האו"ם הוא גוף אנטישמי, אין להתעלם מדו"ח ההתנחלויות שפרסמה (שימו לב שיש סרטון קצר וקולע המתמצת את המאמר)/ הארץ, 07.02.13.

 

סער ולבני, עובדות הסיעוד מחכות - בית המשפט חסר אונים מול מחדלי המחוקק/ הארץ, 21.03.13.

 

שבת בירושלים - בירושלים יש לשמור על איזון בין הדת - ולפיכך עסקים הסגורים בשבת, לבין החילוניות - ולפיכך עסקים הפעילים בשבת/ הארץ, 19.06.13.

 

ללמוד מענקים - ביקורת על ספרו של פרופ' דניאל פרידמן "לפני המהפכה" שעוסק בסקירת יחסי המשפט והפוליטיקה/ Ynet, 24.8.15.

 

 

 

bottom of page